18 sierpnia 2014

ANIOŁ STRÓŻ - Nicholas Sparks

NICHOLAS SPARKS-ANIOŁ STRÓŻ


"Kiedy miłość zmienia się w obsesję ..."

Nicholas  Sparks to chyba jeden z najbardziej znanych współczesnych pisarzy. Znamy go głównie z bestseller'owych powieści o miłości.  Ale chyba minął się z powołaniem! Bo... pisanie thrillerów wychodzi mu jeszcze lepiej! :)

Niektórzy zarzucają książce przewidywalność. Myślę,żę to po części wina opisu. 
 Ujawnia bowiem wątek kulminacyjnej sytuacji zwrotnej,która byłaby doskonałym zaskoczeniem. Dlatego wyjątkowo tym razem go nie umieszczę ( może będę go dawkować w fragmentach i "nieco" utnę ) ,ale za to przedstwię wszystkie zalety książki bez odgórnych "spoilerów". I choć przebieg akcji można odgadnąć po paru rozdziałach, to i tak  książka owiana jest subtelną atmosferą tajemnicy, która nadaje jej osobliwy urok.

Przede wszystkim wątek miłosny. Jest świetny. Mamy  typową sytuację : kobieta-Julie, jej zmarły mąż i przyjaciel obojga- Mike. Mike oczywiście tkwi w strefie FRIENDZONE- LEVEL HARD. I chyba tylko z sympatii jaką darzył zmarłego przyjaciela i lojalności do niego nie podjął pierwszego kroku,mimo że dziewczyna bardzo mu się podoba. Julie zaś powodują te  same przesłanki - uważa ,że to może być nie fair względem jej zmarłego męża,który niegdyś bardzo lubił Mike'a. Mike jednak otwiera oczy ,kiedy w życiu Julie pojawia się tajemniczy mężczyzna. I to tyle na temat fabuły.Na prawdę- więcej odbierze pewną  radość z czytania.


"Zawsze uważała, że ludzie dzielą się na dwie kategorie.Na tych, którzy patrzą przez przednią szybę, oraz na tych, którzy zerkają we wsteczne lusterko."

Pan Sparks tak świetnie ujął całą sprawę. Wszystko tak cudownie ze sobą współgra,że to aż się prosi o ekranizację :).  Ciekawa też jest ta sprawa z " Aniołem Stróżem",ale dzięki nie podaniu opisu zostawię wam tę zagadkę. Gdybym nie przeczytała opisu,miałabym dużą rezerwę między dwoma postaciami  i zastanawiałabym się kto tu będzie tym "złym". Jednak przeczytałam,przez co naprowadziłam się na pewien tok myślenia,który zaczął sprawdzać się w fabule... No cóż. Nie zmienia to faktu,że książka jest moim zdaniem świetna. Najbardziej ciekawi mnie u licha jak  facet może tak świetnie pisać  z perspektywy kobiety ,czy psychopaty ?! Ale to spotyka się we wszystkich książkach spod pióra tego autora. Choć narracja nie jest pierwszoosobowa,to wszelkie myśli kobiecych postaci,ich szczególne zachowanie i osobowość ujął tak naturalnie i prawdziwie,że tylko kobieta mogła to napisać. Chyba jest coś o czym nie wiemy ... :P. Do tego świetnie spisał się w pisaniu thrillera. Akcja była napięta,nagłe zwroty akcji,a to wszystko okropione nutką tajemnicy,strachu. Wątek kryminalny moim zdaniem godny pozazdroszczenia. Wszystko tak jak powinno być.
Ostatnimi czasy czytałam tylko dwie książki Sparksa - "Pamiętnik" i "Ostatnią Piosenkę". Najbardziej jednak podobał mi się " Anioł Stróż". Zdecydowanie będzie to teraz moja ulubiona książka tego pisarza.

10/10 -  nieinfatylny wątek miłosny,frapujący thriller,świetne postaci,wartka akcja i  zrozumiały,ale urozmaicony język. Lekka i interesująca lektura na samotne wieczory :)


Pozdrawiam! 


7 komentarzy:

  1. No popatrz, właśnie jestem w trakcie czytania! :) wprawdzie czytam naraz z 4 innymi książkami, ale czytam :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Przeczytałam już prawie wszystkie książki Sparksa i ta według mnie była jedną z najlepszych jego powieści :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię tego autora. A ta mieszanka romansu i thrillera wyszła mu naprawdę dobrze ! :)

      Usuń
  3. Ja tak średnio lubię Sparksa, ale w sumie takie połączenie może być niezłe :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja z twórczością Sparksa dopiero się zapoznaję. "Najdłuższa podróż" tak mnie zafascynowała, że postanowiłam sięgnąć po kolejne jego książki. W tej chwili czytam "Pamiętnik" a na półce czeka też "Anioł Stróż", dlatego dobrze wiedzieć, że tak wysoko ją oceniasz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętnik również polecam :) Krótka i wciągająca lektura dla romantyków .Dziękuję za komentarz ;)

      Usuń