14 września 2014

NOWOCZESNA MITOLOGIA i ... nowy design bloga! :D

Witajcie po dłuższej przerwie technicznej ! :) Po części była ona spowodowana pernamentnym brakiem czasu,a po części intensywną pracą na blogiem. Z pomocą  Pianki ( pozdrawiam i zapraszam na jej bloga!) zmieniłam cały szablon bloga. Dlatego miałam małe zaległości ,ale już bardzo żarliwie zaglądam do Was i komentuję! :D Najbardziej zależało mi na zakładkach i już wiem,że to był fantastyczny pomysł. Mam nadzieję,że Wy też odbierzecie to jako zmianę na lepsze. Serdecznie zapraszam do zakładki MOJE RYSUNKI,gdzie możecie zobaczyć wszystkie moje prace- starsze i nowsze. Pierwszy post z moimi pracami cieszył się dużą popularnością. Mam nadzieję,że będziecie do niej zaglądać i oceniać. O nowych pracach bedę informować na  bieżąco  na końcu postów. :) Zapraszam też do innych zakładek : O MNIE, jeśli chcecie dowiedzieć się o mnie więcej, do ZRECENZOWANE  jeśli interesuje Was moja opinia na temat jakieś książki, lub chcecie się dowiedzieć,jakie książki będę jeszcze recenzować  i do KSIĄŻKOWEJ CHCIEJ- LISTY,gdzie umieszczam pozycje,którę chcę przeczytać.Czekam na Wasze opinie na temat nowego designu i pierwsze komentarze w nowych zakładkach :)



PS: Dziękuję moim kochanym top komentatorkom. Wiele dla mnie znaczycie i jesteście częścią tej strony. Wielką przyjemność sprawia mi czytanie Waszych komentarzy i zaglądanie na Wasze blogi. Myślę już nawet powoli  nad jakimś ciekawym konkursikiem ,o ile pozwolą mi warunki :D 

***



OPIS KSIĄŻKI (okładka):

Percy Jackson ma właśnie wylecieć ze szkoły z internatem. Znowu. Ale to najmniejszy z jego kłopotów. Ostatnimi czasy mitologiczne potwory i bogowie olimpijscy wychodzą z kart książek o mitologii prosto w życie Percy'ego. Co gorsza, kilku z nich zdołał rozgniewać. Piorun Piorunów Zeusa został skradziony, a Percy jest głównym podejrzanym.
Teraz on i jego przyjaciele mają zaledwie dziesięć dni, żeby znaleźć skradzioną własność Zeusa i odnieść ją na Olimp, by przywrócić pokój zwaśnionym bogom. Żeby misja się udała, Percy'emu przyjdzie jednak zrobić coś więcej niż tylko złapać prawdziwego złodzieja - musi pogodzić się z ojcem, który go porzucił, rozwiązać zagadkę Wyroczni, która ostrzega go przed zdradą przyjaciela, i odkryć złowrogą siłę potężniejszą nawet niż bogowie.

PS: Książkę czytałam dawno,więc mogę przeinaczyć jakieś szczególki. 

Jeśli kogoś z Was  interesuję się mitologią to musi tę książkę przeczytać! A jeśli się nie interesuje to cóż.. TEŻ MUSI! Ponieważ to atrakcyjny i przyjemny sposób na jej przyswojenie i poznanie!

Zwykły chłopak, Percy. Percy Jackson.Chłopak z dyskleksją i ADHD,który nigdy  nie poznał swojego ojca. Jego ojczymem jest pijak i leń ,którego wprost nie nawidzi i to z wzajemnością. Percy zachodzi w głowę czemu jego matka związała się z kimś takim. Ale w tym świecie nic nie dzieje się bez powodu... Percy to drobnienie imienia Perseusz - tego gostka z mitlogii,pogromcy Meduzy i tytana Atlasa. Ale kto normalny daje dziecku na imię PERSEUSZ? No cóż... Może matka półboga?
Percy jest synem Posejdona. Jedynym pozostałym dzieckiem spośród dzieci wielkiej czwórki bogów od czasu wprowadzenia zakazu bratania się bogów z śmiertelniczkami. Pewnego dnia, matka i jego przyjaciel z niewyjśnionych powodów wsadzają go do auta i jadą do jakiegoś obozu. Żeby tego było mało zaczyna gonić ich demoniczny minotaur. Jak się okazuje- mitologia,której Percy zawsze nie lubił nie jest tylko wymysłem zabobonnych,starożytnych głupców. Droga do "Obozu Herosów" - jedynego bezpiecznego miejsca dla półbogów,będzie jednak okupiona przez Percy'iego stratą matki. Całe życie chłopaka staje na głowie. W jednej chwili dowiaduje się,że jest synem Pana Oceanów, jego najlepszy przyjaciel jest satyrem- mającym się nim opiekować,jego matka znajduje się  teraz w Królestwie Ciemności,jego nauczyciel to centaur, a on sam jest ściagny przez hordę demonów. Nagle okazuje się,że ADHD  było przejawem heroicznej,niepohamowanej energiczności, dysleksja przyzwyczajeniem do greki,a miłość do wody przypadłością po ojcu. Żeby całość była jeszcze bardziej poplątana, Percy zostaje niesłusznie oksarżony o kradzież pioruna Zesusa, i jeśli nie zwróci go w wyznaczonym terminie na Olimpie wybuchnie wojna. I do tego te przepowiednie...

„Wiesz co, ja wcale nie chciałem być osobą półkrwi. Jeśli czytasz te słowa, bo myślisz, że możesz być taki jak ja, to dam Ci dobrą radę: zamknij natychmiast tę książkę. Uwierz w każde kłamstwo, jakie opowiedzieli Ci mama i tato na temat Twoich urodzin, i postaraj się zwyczajnie przeżyć życie. (…)
Ale jeśli rozpoznasz się na tych kartkach – jeśli poczujesz, że jej słowa coś w Tobie poruszyły – natychmiast ją odłóż. Możesz być jednym z nas. A wystarczy, że się tego dowiesz… Wtedy to już tylko kwestia czasu, kiedy oni też to wyczują i przyjdą po Ciebie.Nie mów wtedy, że Cię nie ostrzegałem.” 

Zaintersowani? Powiem Wam,że tak książka to istny majstersztyk. Jest to moja ulubiona seria zaraz po Igrzyskach Śmierci. Akcja jest wartka i wciagająca,choć początek jest dość wolny to świetnie wprowadza on w całą historię.  Mamy tu wiele bohaterów,którzy ulegają albo zaskakującej przemianie albo okazują się czarnymi charakterami. A  ci w tej książce są obłędni. 
Bardzo podobają mi się przygody półbogów w obozie Herosów. Są oryginalne i śmieszne. Świetnie charakteryzują one bohaterów,do tego stopnia,że czujemy z nimi emocjonalną więź. Potem akcja  coraz bardziej się rozkręca,ukazując drugie dno oczywistych spraw i wprowadzając nowe wątki. Zwrot akcji następuje kiedy Percy rusza w podróż po piorun. Mnogość przygód rodem z mitologii,zręcznie wplecionych w czasy współczesne sprawia,że nie można się oderwać! Dzięki lekturze poznajemy mitologię w przystępny sposób, uczymy się moralnych postaw i świetnie się bawimy.  Ja wprost uwielbiam tę serię i cały czas poluję na kolejne części.
 SERDECZNIE POLECAM! 

MOJA OCENA: 10/10 - obowiązkowa lektura,zwłaszcza dla młodzieży. :) 

PS: Przypominam,że w sieci są dostępne ekranizacje 2 pierwszych części. Choć oczywiście film książce do pięt nie dorasta. :P
 I pamiętajcie:

MASZ DYSLEKSJĘ I ADHD? NIE JESTEŚ DEBILEM,TYLKO HEROSEM!


POZDRAWIAM!

22 komentarze:

  1. Blog wygląda bardzo ładnie, a Twoja buzia na banerku na pewno wielu zachęci do odwiedzin, super :) Ksiażki nie znam, troszkę nie moje klimaty, ale moja siostra takie lubi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie teraz wygląda blog,ale napisy na początku są prawie nie widoczne.

    OdpowiedzUsuń
  3. O, jakie zmiany :) super, tylko zrobiłabym prawokolumnowy, jakoś mi się krzywy wydaje blog, który ma kolumnę tylko z lewej :D Fenko jest top komentatorką, ale miło! A co do Percy'ego, mam Morze potworów, ale głupio mi od drugiej części czytac xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie musisz przeczytać pierwszą bo to seria godna polecenia :))

      Usuń
  4. świetnie :*
    obserwujemy?

    mylife-tasia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja się nie zgadzam ;)
    Dla mnie ta książka była przekropna! Jestem fanką fantastyki, ale moim zdaniem przynudza niemiłosiernie. Postanowiłam dać jej drugą szanse, przeczytałam kolejny tom. Zawiodłam się :3
    wpadniesz?
    przezstrony.blogspot.com
    <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie rozumiem. Dla mnie to wzór ksiązki która łączy w sobie nowoczesność i starożytność... :D Ale cóz... :D

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. niestety w porównaniu z książką wypada dość słabo...

      Usuń
  7. ostatnie zdanie jest hmm bardzo mądre ;D

    OdpowiedzUsuń
  8. Oglądałam i film i czytałam książkę, ale jakoś zachwycona szczególnie nie byłam ani jednym ani drugim. Książka nie jest zła, ale po prostu do mnie nie dotarła, odniosłam wrażenie, że jest przeznaczona raczej dla młodszego czytelnika i na pewno takiemu bardzo by się spodobała.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zostałaś nominowana do LBA więcej informacji na moim blogu :-)

    http://stadomustanga.blogspot.com/2014/09/lba.html#comment-form

    OdpowiedzUsuń
  10. Niesamowite, mimo,że nie przepadam za taką tematyką książek to ta mnie zaciekawiła:)

    Pozdrawiam

    xo xo xo

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam mitologię, a książkę od dawna mam w planach, ale tak jakoś schodzi, lista książek do przeczytania skraca się o jedną pozycję, a rozrasta o 10 kolejnych i jak tu dojść do końca :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Książki niestety nie czytałam, ale design bloga masz przepiękny :) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Z małą pomocą wyszło całkiem fajnie :))

      Usuń
  13. super blog :) HEJ HEJ ! jeśli możesz to kliknij u mnie na blogu w BANER SHEINSIDE
    http://soblueeyes.blogspot.com/2014/09/kolaz-z-sheinside.html
    za kliknięcie daje obserwacje na blogu tylko napisz komentarzyk

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie przepadam za mitologią ale książka wydaje się być ciekawa :)

    Mam nadzieję, że wpadniesz również do mnie: SPIKED-SOUL.BLOGSPOT.COM i może zaobserwujesz :)
    Pozdrawiam i życzę miłego popołudnia!

    Elwira

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny wygląd bloga, miętowa czcionka jak dla mnie idealna :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo podoba mi się wygląd bloga :) SUPER :)

    OdpowiedzUsuń